יומנה של לאה \ ינינה– 10.11.1938 , חלק א' / ענבל מ. ושירה כיתות ו'

יומני היקר, שמי הוא לאה, אני בת 7, ואני גרה בעיירה קטנה בפולין. משפחתי היא משפחה יהודייה. בעצם, זו הפעם הראשונה שאני כותבת בך, מאז שקיבלתי אותך.
אני מרגישה בודדה … אין מי שיקשיב לי!!
החלטתי להוציא אותך מהמגירה בפעם הראשונה כי הרגשתי שאני חייבת להוציא את זה .. חייבת להודות במועקה הזו הנוראה שתקועה לי בבטן. גיליתי שאתה, יומני, האחרון שנשאר לי… שיקשיב .
כל מי שהיה לי פעם, שאפשר היה לשתף אותו – אימא, אבא, אחיי הקטנים, כולם, כולם משותקים, הם לא מסוגלים להוציא ולו הגה, לא מסוגלים לדבר לאחר מה שקרה אתמול… המומים !!!!
וכך גם אני משותקת, לא מצליחה לדבר… רק אלייך הצלחתי לפנות.
מי יודע? אולי אתה תעזור לי להתעורר מהחלום הרע הזה ? קשה לי, אבל אני מרגישה שאני חייבת להוציא את זה, לדבר, ל צ ר ו ח !!!
אני לוקחת נשימה ומתחילה לדבר, לכתוב, לספר, להוציא את האסון הזה, את מה שקרה אתמול.
הנוראים האלה, הגרמנים, הם, הם, … הכל בגללם !!!!!
בגללם אנחנו לא נחזור לחיים הקודמים, המאושרים והנורמליים שהיו לנו פעם .

אבא , –ניהל חנות תכשיטים יוקרתית ומוצלחת. אבא היה איש חשוב בעיירה כולם אהבו אותו! אתמול בלילה, הגרמנים ניפצו את כל חלונות הבתים, לא רק את שלנו! של כל בתי היהודים, וגם את החלונות בחנות של אבא… ניפצו , שברו !!!
באותה השעה אבא היה אתנו בבית, במרתף. הוא לא ידע מה מתרחש בחנותו ברגעים אלה ממש. פתאום הם נכנסו לביתנו… שברו רהיטים, קרעו בגדים, הם חיפשו משהו.
עכשיו אני מבינה למה הסתתרנו במרתף, עכשיו אני מבינה .. מבינה מה הם חיפשו ! הם חיפשו… אותנו!!!!
עכשיו אני מבינה הכל, מבינה שעכשיו אנחנו ב-מ-ל-ח-מ-ה !

 

תמונה חופשית: http://office.microsoft.com/en-us/images/

פוסט זה פורסם בקטגוריה ענבל מ., שירה, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

