גלי התלמידה החדשה (סיפור) / ענבר ב. כיתה ו'

שמי נועה. היום הוא היום האחרון לבית הספר, וברצוני לספר על כמה דברים שהיו במשך השנה. גלי, ילדה שהגיעה אלינו מתל – אביב, הצטרפה אל בית ספרנו בחודש השני ללימודים. כשגלי הגיעה, אני וכל כיתתי כבר הבנו שהיא כנראה לא כל-כך נחמדה. היא עשתה עלינו רושם של ילדה סכסכנית, שאכפת לה רק מעצמה. חשבנו כך מכיוון שהיא נכנסה לכיתה בהתלהבות, והסתכלה על הנעליים שלה, על השמלה שלה, ואפילו הסתכלה על החלון בתור מראה. היא הגיעה לכיתה בהתלהבות ובצלצול להפסקה היא משכה המון תשומת לב. כל בנות הכיתה, כמובן מלבדי, התעניינו בדברים היפים שיש לה. למשל: בתכשיטים, בבגדים, בנעליים, אפילו בגרביים שבקצה שלהם היו מצוירים לבבות וכוכבים.  היא הראתה להן את הבגדים המהודרים שלה, את הצמיד והשרשרת החדשים שעיצבו לה במיוחד, וכמובן הוסיפה שהשיגה אותם בחנות לתכשיטים יוקרתיים מאוד. הייתה לה טבעת מיוחדת, עם שלושה פרחים אשר שניים מהם בצבע כסף ואחד בזהב. כל הדברים שלה הם יפים מאוד, שכל בת הייתה רוצה לקבל.  היא הצליחה לגרום לכל הבנות לקנא בדבריה ולרצות לחיות כמוה. היא לא ניסתה להסתיר את העובדה שהיא חושבת שכסף הוא כמעט כל מה שחשוב לה.  אני חושבת שגלי טעתה מאוד בכך שהיא חשבה כך. לדעתי, אופי הרבה יותר חשוב מהיופי. גלי לא הצליחה למשוך את תשומת לבי. אהבתי את דבריה, אבל היא הציגה אותם בצורה כל כך מתלהבת, שהרגשתי שכל הדברים האלה לא שווים התייחסות, אם זו דרך הפנייה שלה. היא התרברבה מאוד, ראיתי על פנייה שהיא רוצה לגרום לנו להיאכל מקנאה. גלי גרמה לבנות לדבר עליה ועל דבריה בלי סוף, כאילו שהשתילה להם משהו בראש. זה היה מוזר, הרגשתי שמשהו רע הולך לקרות בכיתה. 

זוהר, אחת מחברותי, דיברה עליה המון.  היא התפעלה מאוד מדבריה ופשוט לא הפסיקה לדבר עליה.  גלי התחברה לזוהר, ונתנה לה הרגשה שהן החברות הכי טובות. שתיהן עשו חרם על ספיר מכיוון שהפילה את הצמיד של גלי. ספיר, הייתה החברה הכי טובה של זוהר לפני שגלי הגיעה. הן הסיתו את כל הילדים בכיתה (חוץ ממני) נגד ספיר. ניסיתי להתחבר לספיר, למרות שלא היינו חברות קודם. ריחמתי עלייה מאוד, ראיתי שהיא הרגישה בודדה מאוד, היא הייתה פגועה, לא ראיתי אותה ככה  אף  פעם.                                                                                                                

כשהילדים בכיתה ראו שהתחברתי עם ספיר, הם הופתעו. שמעתי שגלי לחשה להם ללעוג לי. הם התחילו ללעוג לי ולהעליב אותי.  הם אמרו לי שאני טיפשה שהתחברתי עם כזו ילדה, ושמעכשיו אני הילדה הכי פחות מקובלת בכיתה. הם ראו שלא התייחסתי, ולכן החמירו עם המצב- ועברו לחרם. הם החרימו אותי כי התחברתי עם ספיר, כי היה אכפת לי ממנה. 

אחר הצהריים, הלכתי לחוג הריקוד שלי, ודנה, אחת מן המוסתים שהייתה חברה שלי רקדה שם. כשנגמר השיעור, היא דיברה איתי כאילו כלום לא קרה, שאלה מה שלומי… כאילו אנחנו עדיין חבורות, כמו שהיינו לפני שהתחברתי עם ספיר.  לפתע, הופיעה גלי. כשגלי הגיעה דנה הפנתה אליי את גבה. לא הבנתי מה קרה, הייתי בטוחה שחזרנו להיות חברות!                                                                      

לאחר שעה, כשחזרתי לביתי, ניסיתי להבין מדוע דנה עשתה זאת. לקח לי זמן רב להבין. שאלתי את עצמי אם זה משהו שאמרתי, אם מישהו קרא לה ולא שמעתי…   ופתאום, הבנתי את העניין! דנה מפחדת שגלי תעשה גם עליה חרם, היא מפחדת שהיא תראה אותנו ביחד ותחשוב שאנחנו חברות… כנראה שהיא מפחדת להיות במעמד חברתי נמוך כמו שלי ושל ספיר.

למחרת בבוקר, הלכתי לדבר עם גלי ושאלתי אותה מדוע החרימה אותי ואת ספיר. היא ענתה לי בהתנשאות רבה, כאילו היא מלכה ואני סתם מישהי. היא ענתה לי כך: "ככה אני רוצה, וככה יקרה, כי אחרי הכל, כל מה שאני רוצה אני מקבלת.". ניסיתי להגיד לה שבחיים המצב לא באמת כך, וכשהיא תתבגר, הדבר הראשון שהיא תצטרך לעשות הוא להתנהג כמו בן-אדם. היא לא הקשיבה לי, ובחרה להסתובב וללכת.

כשהגעתי הביתה, קיבלתי הודעה מגלי, ובהודעה היה כתוב "אני צריכה לדבר איתך מחר בבית הספר, בהפסקת 10:00. בואי לחדר המחשב. יום למחרת בשעה 10:00, באתי לחדר המחשב ופגשתי את גלי.  היא סיפרה לי, שבבית הספר הקודם שבו היא למדה, היא חוותה חרם קשה מאוד, ומאז היא חסרת ביטחון. היא אמרה לי שהסיבה שהיא הסיתה ילדים נגדי ונגד ספיר, נבעה מחוסר ביטחון וחוויה של הדבר.                                                                                                     

אני חושבת שגלי אזרה אומץ רב להגיד לי דבר כזה. כנראה שהיא הבינה שנידוי וחרם לא צריכים להיעשות, ובמיוחד שלא במקרים כאלה, כשילדה מפילה צמיד בטעות. גלי הצטערה בפני ובפני ספיר, ואמרה לכולם מה היא הבינה. היא אמרה שהיא הבינה שחרם הוא דבר רע ומאוד מיותר.  ילדי הכיתה הבינו שמעשיהם היו לא חבריים, וכמובן שהצטערו בפני ובפני ספיר.   לדעתי, עצם זה שהתנגדתי לגלי וגרמתי לה להבין מה היא עשתה לי ולעוד מספר ילדות, עזר מאוד לגיבוש כיתתנו.

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה ענבר ב., עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על גלי התלמידה החדשה (סיפור) / ענבר ב. כיתה ו'

  1. עמית רז הגיב:

    שלום ענבר, אהבתי את הסיפור שלך, זה כאילו שזה קרה לך באמת, את צריכה לכתוב עוד סיפורים כאלה, נהנת מאוד לקרוא את זה
    תמשיכי לכתוב,
    בהצלחה,
    עמית רז

כתיבת תגובה

