יש אפליה בתעודה? – סיפור / תמר כיתה ו'

שיר: "מחר מקבלים תעודות! אני כל-כך מצפה לזה!".

רוני: "למה את מצפה לזה? את לא מפחדת שתקבלי תעודה גרועה?".

שיר: "אין סיכוי שאני אקבל תעודה גרועה! התנהגתי יפה השנה וקיבלתי ציונים מעולים! חוץ מזה, למה את מפחדת? גם את היית תלמידה טובה!".

רוני: "נכון, גם אני וגם את היינו תלמידות טובות. אבל יש מורים שעושים אפליה! לי עשו פעם!".

שיר: "איך אפשר לעשות אפליה בתעודה? המורות לא יכולות להמציא ציונים".

רוני: "את הציונים אי אפשר לשנות, אבל אפשר לכתוב שלא עשית שיעורי בית, שלא התנהגת יפה..".

שיר: "את צודקת! פתאום אני לא כל-כך רוצה לקבל תעודות! יש לפחות שלוש מורות שאני יודעת שלא מחבבות אותי במיוחד..".

רוני: "אני לא חושבת שאני אבוא לקבל את התעודה שלי… אני חושבת שאני אתאכזב. והכל רק בגלל האפליה" .

שיר: "גם אני לא אבוא מחר! אגיד למורה שאני חולה!".

ירדן: "אתן לא יכולות לא לבוא מחר! שכחתן שמקבלים תעודות?".

רוני: "בדיוק בגלל זה אנחנו לא רוצות לבוא…".

ירדן: "למה?! הייתן תלמידות טובות!".

שיר: "ועדיין יש מורים ששונאים אותנו ואנחנו מפחדות שיעשו לנו אפליה!".

ירדן: "גם אם יעשו לכן אפליה, אתן תדעו שהייתן תלמידות טובות".

שיר: "אני חושבת שאת צודקת! אני לא מפחדת יותר מזה שיעשו לי אפליה בתעודה. אני יודעת שגם אם תהיה אפליה אני אדע שאני הייתי בסדר גמור!".

רוני: "אני עדיין חושבת שההורים שלי והמנהלת יכעסו עלי!".

ירדן: "את יכולה להסביר להם! אני בטוחה שהם יבינו!".

רוני: "אני עדיין קצת לחוצה, אבל עכשיו אני יודעת שאני אוכל להסביר למי שאני רוצה למה התעודה שלי מראה על התנהגות רעה אם תהיה אפליה כלפי".

ירדן: "אני שמחה שהרגעתי אותך".

שיר: "ירדן, אני ורוני מאוד מחכות למחר! נכון רוני?".

רוני: "נכון! אני כבר לא יכולה לחכות!".

למחרת:

ירדן: "שיר ורוני, כמה קיבלתן בתעודה?".

שיר: "אני קיבלתי תעודה מעולה! בלי שום אפליה!".

רוני: "קיבלתי גם תעודה טובה, חוץ משיעור תנ"ך, שבו הייתה אפליה כלפי, אבל זה בסדר, אני יודעת שאני אוכל להסבר למי שאני רוצה על האפליה כלפי אם ישאלו אותי. אני גאה בתעודה שלי!".

ירדן: "אני שמחה שלמדתן שאפליה זה לא כל-כך נורא!".

 תמונה: http://www.illustrationsource.com/stock

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה תמר, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

