מפגש בין דמויות מספרים שונים מאת דורית אורגד / יעל כיתה ו'1

 

דמויות: יעל ומנואל

ספרים: הנער מסיביליה, הלב שחיפש הלה שמצא מאת דורית אורגד.

מקום מפגש: ברטיסלאבה, סלובקיה

 

מנואל: "צהריים טובים. אני רואה שאת יודעת עברית."

יעל: "שלום. אכן, אני יודעת עברית, באתי מישראל."

מנואל: "אני מנואל. משפחתי ואני ברחנו מסיביליה."

יעל: "אם כך, למה אינך מדבר ספרדית? אני ואחות סבתי, רוז'ינה, באנו לכאן לחופשה."

מנואל: "לא ידעתי עברית קודם לכן, אבי לימד אותי. עכשיו, כשאנחנו יכולים לחיות חיים יהודיים בגלוי, אני יכול לדבר עברית מבלי לחשוש מהאינקוויזיציה."

יעל: "אינקוויזיציה? שמעתי עליה בבית הספר. כמה נורא!"

מנואל: "האם חווית הרפתקאות כלשהן?"

יעל: "אפשר לומר. הכל התחיל כשקראתי את יומנה של רוז'ינה, שעברה את השואה. היא אפילו לא כעסה כשגילתה זאת! העבר שלה היה פה, בתקופת השואה."

מנואל: "חוויתי דברים נוראים. משפחתי ואני הסתרנו מאנשי האינקוויזיציה שאנחנו יהודים. אפילו ראיתי כיצד הם שורפים אדם בעודו חי!"

יעל: "למה?!"

מנואל: "כי הוא היה… יהודי."

יעל: "מה? כמה נורא! כמה אכזריות יש בעולם! גם בשואה ניסו ל'היפטר' מיהודים. בהתחלה סגרו אותם בגטאות. לאחר מכן הבינו שאספקת האוכל נגמרת ושרפו, הרגו, שלחו למחנות השמדה. אפילו הכינו כוכב צהוב בשביל כל יהודי שעליו כתוב "ג'יד". "ג'יד" זה יהודי. מרבית האנשים שהיו במחנות ההשמדה מתו מרעב או ממחלות בגלל הצפיפות, או פשוט מעבודה יותר מדי קשה, בלי הקלה או הפסקה, ללא הבדל בין ה גילאים."

מנואל: "הו, זה איום!"

יעל: "נכון. תראה את העם שלנו שסובל בשקט. גם בתקופת התנ"ך נטפלו אלינו, כמו למשל בסיפור יציאת מצריים."

מנואל: "האם ישראל יפה?"

יעל: "כמובן שהיא יפה. ישראל היא אחת הארצות האהובות עלי."

מנואל: "אני חושב שאני צריך ללכת. לי ולאחי הקטן חואן יש שיעור בתנ"ך עכשיו. אספר למורה שלי על מה שאמרת בקשר לישראל. תודה לך!"

יעל: "להתראות, מנואל."

פוסט זה פורסם בקטגוריה יעל, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

