מפגש בין דמויות מספריה של דורית אורגד / רז כיתה ו'

דו שיח- דמויות מתוך קלקידן ואביטיחים שלא בעונה– שני ספרים מאת דורית אורגד

   

ביני: "סלח לי, לא יכולתי שלא להבחין בך. אתה חדש כאן?"

קלקידן: "איני יודע, נרדמתי בביתי והתעוררתי פה."

ביני: "מאיפה אתה בא?"

קלקידן: "מארץ ישראל."

ביני: "איני רוצה להעליב אותך, אך כשהייתי בישראל ראיתי רק אנשים לבנים ולא שחורים."

קלקידן: "כנראה היית לפני זמן מה, כי עכשיו יש הרבה עולים שחורים מאתיופיה בישראל."

ביני: "אתה צודק, הרבה זמן לא הייתי בארצכם, אך איני מבינה – למה עלית מאתיופיה?"

קלקידן: "אני עליתי לארץ הקודש היהודית מאתיופיה שבאפריקה, מפני שאני יהודי."

ביני: "אהה… טוב הגיע הזמן שנערוך היכרות, אני ביני, נסיכת הממלכה."

קלקידן: "נעים להכירך הנסיכה ביני, אני הוא קלקידן."

ביני: "קלקידן, בחיים לא שמעתי שם שכזה…"

קלקידן: "פירושו של שמי הוא 'מקיים ההבטחות'."

ביני: "טוב, מתחיל להחשיך, אני צריכה לחזור."

קלקידן: "חכי איפה אני אשאר?"

ביני: "כאן, אבל אני מוכנה להישאר פה עד שתתעורר."

קלקידן: "למה את מתכוונת להתעורר? הרי אני עומד פה מולך."

ביני: "הרי אמרת שנרדמת והתעוררת פה, סימן שאתה ישן."

קלקידן: "מה? כל העולם הזה אינו אמיתי?"

ביני: "ברור שהוא אמיתי, פה זו ממלכת החלומות של הדמויות בספרים של אמנו דורית אורגד, שכתבה לנו את החיים, ואת קורותינו ובעצם יצרה אותנו."

"הנה תראה, הנה הנער מסיביליה, והנה יגאל וגלית מ – אורחת לשנה אחת, והנה פנק מלך המדבר ועוד הרבה הרבה דמויות."

קלקידן: "תראי, יש פה אפילו עוד דמויות אתיופיות כמוני!"

ביני: "ברור, יש עוד ספרים כאלה, למשל שבועת האדרה, ןיום החרגול וימים אחרים …"

קלקידן: " איך אני מתעורר?"

ביני:  "אתה צריך לחכות עד שהילד שקורא את הסיפור שלך יפתח אותו ותחזור לחיות את הסיפור."

קלקידן: "הנה, הוא פותח… להתראות…"

פוסט זה פורסם בקטגוריה רז, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

