שיעור כיף / ליאת כיתה ה'1

 

בבית סיפרנו יש פרויקט התנהגות, שבו כל ילד שלא מבצע שיעורי בית, מפריע בשיעור, לא מכבד את הזולת ועוד, מקבל "הערה". מי שיש לו שתי הערות או פחות מקבל"חותמת"  בסוף השבוע. מי שיש לו שלוש או ארבע חותמות בסוף החודש יוצא ל"שיעור כיף". בשיעור כיף יש אפשרויות שונות של פעילויות, שכל ילד בוחר פעילות ובמשך שיעור של ארבעים וחמש דקות הוא משתתף בפעילות. הפעילויות הן: כדורגל, כדורסל, כדורשת, יצירה בפלסטלינה, דפי צביעה ושעשועים, ריקודים, משחקי מחשב, משחקי שולחן ועוד. מי שלא קיבל שלוש או ארבע חותמות נשאר בכיתה ללמוד שיעור כרגיל עם המחנכת או מורה אחר.

 

אני חושבת ששיעור כיף הוא דבר חשוב, כי הילדים רוצים להתנהג יפה ולקבל שלוש או ארבע חותמות בכדי לצאת לשיעור כיף, שהוא לא שיעור שגרתי. מצד שני, יש ילדים שלא אוהבים את הפעילויות המתבצעות בשיעור כיף ובכוונה מתנהגים לא טוב במטרה לא לצאת לשיעור כיף. אני אוהבת את שיעורי הכיף, אבל לפעמים אני לא כל כך נהנית בהם. בדרך כלל אני הולכת לפעילות "כדורשת" או משחק כדור אחר. אני נהנית במשחקי כדור ולכן אני הולכת לפעילויות אלו, אבל לפעמים מירי, המורה שמפעילה את רוב משחקי הכדור, משנה את המשחק לפי מה שהילדים רוצים. אני לא אוהבת שמשנים את הפעילות לפי מה שילדים רוצים, כי תמיד יש ילדים שלא רוצים ובאו לפעילות כי זה מה שהיה רשום בדף. מה שמפריע לי בשיעור כיף, הוא שאי אפשר לעבור באמצע השיעור לפעילות אחרת, אם אתה לא נהנה. פעם אחת, בפעילות "כדורשת", היו ילדים שרצו לשנות את הפעילות למשחק כדור אחר, שאני לא אוהבת. מירי הסכימה ושינו את המשחק. ביקשתי לעבור כי לא נהניתי מהמשחק, ולא הסכימו לי.

 

אני חושבת שצריך להמשיך את שיעורי הכיף, אך לשנות מידי פעם את הפעילויות ולגוון אותן. לדעתי צריך לתת אפשרות לילדים לעבור לפעילות אחרת במקרה והם לא נהנים.

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה ליאת, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

