כתיבת סיפור אטיולוגי / מיקה פ. כיתה ד'2

בתחילת השנה התחלנו ללמוד את נושא הציפורים, זהו נושא שלומדים בכיתה ד'.

אני עבדתי על דוכיפת בגלל שהיא הציפור הלאומית של ישראל, יש לה ציצית על הראש והיא משמיעה קולות מוזרים.

בתחילת הנושא הקריאו לנו סיפורים אטיולוגיים, ואמרו לנו מהו סיפור אטיולוגי. סיפור אטיולוגי, הוא סיפור שמדגיש מאפיין שיש לבעל חיים או לצמח ומסביר את מקור התכונה.

 

נתנו לנו דף מיוחד כדי לתכנן את הסיפור ואחרי זה התחלנו לכתוב את הסיפור ולהקליד אותו. אחרי כמה טיוטות שהגשתי למורה היא אמרה לי לחלק את הסיפור לעמודים ולהוסיף תמונות מהאינטרנט של דוכיפת. אחרי שהכנסתי תמונות הדפסתי את הסיפור וקישטתי אותו בעפרונות צבעוניים. מאוד נהניתי לאייר את הסיפור שלי כי אני אוהבת מאוד לצייר.

 

אחרי שסיימתי לאייר, כרכתי את הסיפור והוצאתי אותו לתערוכה ליד הכניסה של בית הספר. המון אנשים קראו את ספרי ואמרו לי שהוא יפה ומאוד שמחתי.

כתיבת הסיפור לא הייתה לי קשה ואשמח לכתוב סיפור נוסף. היה מאוד נעים לעבור את כל השלבים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מיקה פ., עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על כתיבת סיפור אטיולוגי / מיקה פ. כיתה ד'2

  1. רועי כהן הגיב:

    היה באמת כיף לא ידעתי שעבדת על הדוכיפת. יפה!!!!!!

  2. נעמה שיאון הגיב:

    מיקה שלום,
    קראתי בעניין רב את התאור שכתבת על התהליך שעברנו בכיתה לכתיבת הסיפור האטיולוגי על הציפור. שמחתי לקרוא שהפנמת ולמדת מהו הסיפור האטיולוגי ותיארת יפה את השלבים. כמו שאמרו לך הרבה אנשים, אכן הספר שלך יצא מעניין ויפה. עבדת ברצינות והיה לך חשוב שהתוצר הסופי יצא טוב.
    את כותבת יפה ובהתלהבות
    המשיכי כך
    נעמה

  3. מירי פלג הגיב:

    מיקה שלי שלום.
    אני רואה באיזו שמחה והתלהבות את מחכה לשיעור זה, ואני מאוד שמחה על זה. דרך הכתיבה שלנו אנו רואים דברים מזויות אחרות.
    ולעניין הסיפור האטיולוגי: אכן כתבת אותו בצורה יפה ומעניינת, כל בוקר התגאיתי לעבור ליד השולחן אשר עליו היו מונחים הסיפורים. המשיכי כך ילדה שלי
    אוהבת אמא

כתיבת תגובה

