קריאה משותפת / רז כיתה ה'1

אצלנו בבית ספר "אופקים" בקיבוץ מרחביה, יש פעילות קריאה משותפת פעם בשבוע.

קריאה משותפת היא מפגש בין ילד בוגר וילד צעיר. כל ילד בשכבת ה' מקריא לילד בשכבת ב', כל ילד בשכבת ו' מקריא לילד בשכבת א'. לפעמים יוצא ששני ילדים בוגרים מקריאים לילד צעיר או שילד בוגר מקריא לשני ילדים צעירים.

במהלך המפגש הילד הבוגר מקריא ספר לילד הצעיר, לפעמים הילד הבוגר נותן לילד הצעיר לקרוא משפט או שתים. לאחר מכן הילדים מבצעים יחד פעילות שהילד הבוגר הכין בעקבות הספר. העבודה בצוות נועדה לשפר קרוא וכתוב ולשפר את יכולת התחברות של הילדים. בסוף השיעור הילד הבוגר מסכם במחברת את המפגש עם הילד הצעיר.

הפעילויות הנפוצות במפגשים הן "חפש את המטמון" או "סולמות ונחשים".  אסור להביא ממתקים ומתנות לילדים הצעירים כי זה יכול לגרות ילדים שלא קיבלו.

כשאני הייתי בכיתות הצעירות והקריאו לי, אהבתי מאוד את המפגשים. אני חושבת שמפגשי קריאה משותפת הם מפגשים מהנים ומענייניים. לפי דעת,י זה כיף להכין פעילות לילד הצעיר ולהציג אותה לפניו.

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה רז, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על קריאה משותפת / רז כיתה ה'1

  1. אילה הגיב:

    נהניתי מהכתבה, ולמרות שאף פעם לא הייתי במפגשים האלו הם נראים לי חשובים ומעניינים.

  2. ניחמד מאוד! לפי דעתי זו פעילות נורא מועילה לילדים מהכיתות קטנות יותר כיוון שמגיל קטן הילדים לומדים לשאוף למשהו יותר גבוה, במקרה ספציפי לקרוא טוב יותר, ארי סביר להניח שילד משכבה אחת קורא טוב יותר מאשר ילד משכבה מתחתיו…

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s