שיעורי כינור / ליאת כיתה ה'1

 

בכיתה א' התחלתי ללמוד בקונסרבטוריון (בית ספר למוזיקה) העירוני בעפולה ובחרתי לנגן בכינור. מאז אני לומדת אצל מורה בשם אולה, ואני מאוד אוהבת אותה כי היא מנגנת מקסים, היא מסתדרת עם ילדים טוב מאוד והיא פשוט נחמדה. אצל אולה כל אחד מנגן לבד או עם ליווי שלה בפסנתר או בכינור.

 השיעורים מתקיימים לכל התלמידים בימים ראשון ורביעי, כל אחד בנפרד. השיעורים שלי מתקיימים בשעות 16:00 עד 16:35, שלושים וחמש דקות.

 בקרוב מאוד אקבל כינור שלושה רבעים, שזה כינור אחד לפני הכינור הגדול ביותר (שלם). מקבלים כינור חדש כל שנה וחצי בערך, כשהאצבעות והידיים מתארכות. הגדלים של הכינורות הם: אחד חלקי שש עשרה (הכי קטן), שמינית, רבע, חצי, שלושה רבעים ושלם (הכי גדול).

 בנוסף לשיעורי הכינור, בכל יום ראשון אחרי שיעור הכינור, אני הולכת ללמוד בקונסרבטוריון את תיאורית המוסיקה, שזה אומר שבנוסף לנגינה שלי אני צריכה גם ללמוד על נגנים גדולים, על מה שהם עשו בחייהם ועל כל מיני מושגים במוסיקה. אני מנגנת שנה חמישית, לכן חובה ללמוד גם תיאוריה. את שיעורי התיאוריה מלמדת מורה בשם לריסה.

 כל כמה זמן יש קונצרט של תלמידיה של אולה, שכל אחד מנגן יצירה או שתיים שעליה הוא עבד במשך תקופת הזמן שבין הקונצרטים.  אני מנגנת כבר יצירות מסובכות וארוכות של מלחינים גדולים כמו מוצרט ובטהובן. בקונצרטים אני אוהבת לנגן מול הקהל כי אני מראה להם את יכולותיי ואת התקדמותי. אני אוהבת גם לשמוע אחרים מנגנים ולראות את יכולותיהם ואיך הם התקדמו.

 השנה בחן אותי מנצח בשם גל, כדי לדעת אם אני מתאימה לנגן בתזמורת כלי הקשת של הקונסרבטוריון. אחרי כמה זמן הודיעו לי שהתקבלתי לתזמורת. התזמורת אמנם נחשבת לתזמורת הצעירה של הקונסרבטוריון, אבל יש בה נגנים מכיתה ה' עד כיתה י'.  בתזמורת יש נגני צ'לו, כינור וויולה. אני אוהבת לנגן בתזמורת כי זה שונה מאוד מנגינה לבד, וזה מהנה ביותר.

 בבית הספר אני מנגנת בהרכב קטן של שלושה כנרים וצ'לנית אחת. כנראה שבקרוב אנגן בהרכב גדול יותר עם יותר כלים בבית הספר.

 הנגינה בכינור היא משהו שמאוד חשוב לי, אני אוהבת אותו מאוד ומשקיעה בו.

 

מי שרוצה ללמוד עוד על כינור יכול להיכנס לאתרים האלו:

 http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A8 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Rd1rRFiPzzU  

                    

(הקישור השני הוא סרטון מהופעה שהייתה ב-2007. ילדים מנגנים בכינור

 ובוויולה יחד עם הפילהרמונית. הוזמנתי לגן עם  600 הילדים האלו)                       

 

תמונה חופשית:  http://www.everystockphoto.com/photo.php?imageId=266295                

פוסט זה פורסם בקטגוריה ליאת, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על שיעורי כינור / ליאת כיתה ה'1

  1. רומי הגיב:

    נחמד

  2. מימי הגיב:

    ליאת שלום!
    חמש שנים את לומדת כינור וזה בהחלט מצביע על כיוון ודרך. אני מרגישה דרך כתיבתך את האהבה , הרצינות ההשקעה, ההתמדה שלך בתחום ובעייני זו המתכונת להרבה דברים שרוצים להשיג בחיים.

    אנחנו זוכים בבית הספר לשמוע אותך בחגים ואירועים וזה ללא ספק מעשיר אותנו כבית ספר ואתך כאדם משכלל את מיומנויותיך בהתמודדות עם מופעים וקהל.
    בסופו של דבר כל אומן מבקש להגיע אל המקום הזה גם.
    כל הכבוד לך ובהצלחה
    מימי – מורה ליצירה ומחשבים.

  3. אלמוג שחל D: הגיב:

    ליאתוש כ"כ יפה !! תמשיכי לכתוב !! D: אלמוג (:

  4. ליאת הגיב:

    מימי וגלוג תודה 😀

להשאיר תגובה

