קרטה

 

 

 

אני חושב  שקרטה נותן ביטחון עצמי והגנה בחיים. זה נותן כושר גופני וגם נותן עיסוק נהנה.

קרטה הוא סוג של אומנות לחימה. הסיסמא של הקרטה היא "לעולם לא להתחיל בקרב ולהתנהג בכבוד לאחרים".

יש סיסמה נוספת שקוראים לה "דוג'ו קון: היה נאמן לעצמך, השקע מאמץ מירבי, כבד את הזולת והמנע מהתנהגות אלימה".

אני לומד בקרטה כבר 5 שנים, יש לי חגורה כחולה. כל כמה שנים מקבלים חגורה חדשה.

אני יודע להילחם ו"להשיב אש", אני מרגיש בטחון עצמי.

 

 ליאור

 

תמונה חופשית:

http://www.everystockphoto.com/photo.php?imageId=907906

 

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה ליאור, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על קרטה

  1. רותי טבנקין הגיב:

    ליאור שלום,
    מאוד התרשמתי מכתיבתך על נושא הקראטה וחשיבותו. אני עצמי לא התנסיתי בכך, אולם מהנסיון של שני ילדי, מאוד מסכימה עם מה שכתבת בנושא חיזוק הבטחון העצמי, השליטה בגוף ודרכו גם בפעולות השונות כמו חשיבה, התארגנות, וכמובן הכבוד והיחס בין אחד לשני.
    מקווה שתמשיך בכיוון זה וממליצה גם לאחרים להתנסות .
    רותי

  2. יהודית הרשקוביץ הגיב:

    ליאור שלום,
    שמי יהודית ואני מורה ומדריכה מתחום השפה וחברה טובה של ניקי שהזמינה אותי להכנס לבלוג שלכם.
    שמחתי לקרוא שאתה נהנה מספורט הקארטה ואף מתמיד בו כבר חמש שנים.
    אני חושבת שכל ספורט שיש בצידו הנאה יכול בהחלט לתרום לנו גם בתחומי חיינו האחרים כפי שציינת,העלאת הבטחון העצמי,יכולת ההקשבה הפנימית וגם יכולת ההקשבה כלפי האחר.
    גם בני הבכור התאמן לא מעט שנים בקארטה והפיק הנאה מרובה מכך.
    בהצלחה רבה לך,המשך לכתוב על חוויותיך.
    שלך
    יהודית

  3. רונה הגיב:

    לליאור,
    מכתיבתך למדתי הרבה על קרטה,
    על הסיסמאות ודעותיך בנוגע לזה.
    כל הכבוד!

  4. אפרת הגיב:

    ליאור שלום,
    כתבת יפה מאוד על ספורט הקראטה ועל הרעיונות שעומדים מאחוריו.
    אני לא מכירה כל כך טוב את התחום אך בשנות עבודתי החינוכית נתקלתי בלא מעט ילדים שבחרו לחזק את בטחונם העצמי דרך עבודה בתחום זה.
    מאחלת לך שתמשיך להתמיד ולהתקדם בתחום.
    אפרת

להשאיר תגובה

