פתגמים מקוריים

כשבחרנו נושאים לכתיבה חופשית, עדן בחרה ליצור פתגמים. אולי יש לכם פתגם להוסיף לרשימה?

"אין דבר טוב מלעשות לאחרים טוב".

 

"גם הקטן שביותר יכול להגיד דברי חוכמה".

 

"כשהשמש שוקעת לא ישקעו עימה החיים".

 

"כל אחד יכול לרצות, לא כל אחד יכול לממש".

 

"אפשר לשכוח, אך תמיד תישאר צלקת".

 

"אדם הוא אדם, לא משנה עד כמה הוא קטן".

 

"נצל את ההתחלה, כי אי אפשר לדעת מה יהיה הסוף".

 

 

עדן א.

 

 

תמונה חופשית:

  http://www.everystockphoto.com/photo.php?imageId=266737

פוסט זה פורסם בקטגוריה עדן, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

11 תגובות על פתגמים מקוריים

  1. שרה ישראלי הגיב:

    עדן, תלמידתי המקסימה!

    כל כך מתאים לך לבחור בדרך הבעה ייחודית ורגישה: פתגמים . יש לך כל כך הרבה נשמה ולב רחב.
    המשיכי כך והעיזי יותר, יש לך הרבה מה לומר לנו ולרוב את עושה זאת ברגישות ובנדיבות.
    שרה

  2. גלית שרף הגיב:

    שלום עדן,
    התרשמתי מאוד מהפתגמים שכתבת.
    יש בהם הרבה עומק וחוכמת חיים.
    אני בטוחה שכל מי שיקרא את הביטויים, " יאמץ לעצמו"
    ביטוי המשקף דבר מהתנהגותו, רגישותו, אישיותו…
    אני כבר אימצתי לעצמי.
    בהצלחה בהמשך תהליך הכתיבה.

    כל הכבוד! גלית ש.

  3. יהודית הרשקוביץ הגיב:

    עדן שלום,
    שמי יהודית ואני מורה ומדריכה מתחום השפה וחברה טובה של ניקי שהזמינה אותי להכנס לבלוג שלכם.
    קראתי את הפתגמים שכתבת,אני ממש מתרשמת מהיצירתיות שבך-כל פתגם התאים לי למצב אחר בחיים .
    במיוחד אהבתי את הפתגם-"כל אחד יכול לרצות, לא כל אחד יכול לממש”,אני מסכימה עם הרעיון שרצון לא תמיד מספיק ויש לפעול כדי לממש דברים בחיים.
    האם לאחרונה הצלחת לממש משהו? מה סייע לך וגרם לכך לקרות?

    בהצלחה רבה לך בהמשך כתיבתך.
    שלך
    יהודית

  4. ליאור הגיב:

    אני חושב שיכולים להוסיף עוד פתגמים כמו "על תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו" ועוד…..
    🙂

  5. עדן א. הגיב:

    ליהודית שלום,
    לא, לא הצלחתי לממש משהו לאחרונה.

    עדן

  6. מורן בן דוד הגיב:

    העבודה שלך ממש טובה!
    הפתגמים שכתבת מאוד מקוריים, ורציתי לשאול אותך משהו:
    האם את המצאת את הפתגמים לבד?

    מורן.

  7. עדן א. הגיב:

    מורן כן אני המצאתי את הפתגמים.

    עדן

  8. עדן א. הגיב:

    לליאור,
    אם הייתי מוסיפה פתגמים אחרים שכבר קיימים הם לא היו מקוריים ולא שלי (כלומר שאני כתבתי).

    עדן

  9. רונה הגיב:

    כל הכבוד על המקוריות!
    הפתגמים שלך מאוד יפים.

  10. עדי א. הגיב:

    עדן,
    כל הכבוד על הפתגמים המקוריים והמאופינים!!
    האם כתבת חלק מן הפתגמים לפי חיי היום יום שלך?
    בכל מקרה כתבת ממש יפה ויש לך רעיונות ממש יפים
    עדי א. – כיתה ו'3

  11. ליאת נהיר הגיב:

    עדן, כתבת פתגמים יפים! מישהו עזר לך לכתוב אותם או נתן לך את הרעיון לכתוב פתגמים?

    ליאת

להשאיר תגובה

